ttbbiston

'''''' ۰۲۱-۵۵۲۷۸۲۴۲

تماس : دفتر مرکزی 02155278242

عنوان مطلب:

با سیمان و تاریخچه اختراع آن آشنا شوید

با سیمان و تاریخچه اختراع آن آشنا شوید

در دنیای کنونی شاهد افزایش چشمگیر میزان ساخت و سازها در سراسر جهان هستیم که این امر نیاز به مصالح ساختمانی را نیز افزایش داده است. از مهمترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز های مختلف، می توان به سیمان اشاره کرد. محصول یاد شده به ماده ی پودری شکل، اطلاق می شود که در صورت مخلوط شدن با آب، به یکی از قدرتمندترین ماده ی چسبنده تبدیل می شود. شما کمتر سازه ای را در جهان می توانید مشاهده کنید که در ساخت آن از محصول یاد شده، استفاده نشده باشد.

میدانید که سیمان یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی موجود در جهان می باشد؟ شما هم قصد دارید تا در روزهای آتی و پیش روی خود، بهترین و مرغوب ترین انواع مصالح یاد شده را تهیه و خریداری کنید؟

در دنیای کنونی شاهد افزایش چشمگیر میزان ساخت و سازها در سراسر جهان هستیم که این امر نیاز به مصالح ساختمانی را نیز افزایش داده است. از مهمترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز های مختلف، می توان به سیمان اشاره کرد. محصول یاد شده به ماده ی پودری شکل، اطلاق می شود که در صورت مخلوط شدن با آب، به یکی از قدرتمندترین ماده ی چسبنده تبدیل می شود. شما کمتر سازه ای را در جهان می توانید مشاهده کنید که در ساخت آن از محصول یاد شده، استفاده نشده باشد.

همچنین تاریخچه ی اختراع ماده ی مذکور به اواخر سال ۱۸۲۴ میلادی برمیگردد که یک بنای انگلیسی، توانست با مخلوط کردن چند مصالح ساختمانی با یکدیگر، ماده ی یاد شده را اختراع کند. البته لازم به ذکر است که ماده ی اختراع شده از لحاظ خصوصیات ظاهری شباهت زیادی را به سنگ های جزیره پورتلند داشته و همین امر باعث شد تا ماده ی تازه اختراع شده توسط بنای انگلیسی را، سیمان پرتلند نامگذاری کنند.

 امروزه شرکت های بسیار گوناگونی در سراسر جهان به دنبال تولید مرغوب ترین انواع محصول یاد شده هستند و خریداران و کارفرمایان می توانند با بررسی مشخصات مربوط به هر یک از مصالح یاد شده، بهترین انواع آن را تهیه و خریداری کنند. همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی در خصوص محصول نامبرده، با همکاران ما از همین وب سایت مقابل خود در ارتباط باشید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم داریم تا در مورد انواع مصالح یاد شده و راهنمای خرید آن، توضیحات بیشتری را به حضور گرامیتان ارائه دهیم.

اجزای مربوط به سیمان کدامند؟

همانطور در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، امروزه سیمان یکی از اصلی ترین مصالح مورد استفاده در بسیاری از ساخت و سازها به شمار می آید که با داشتن تنوع بسیار گسترده و خاصیت منحصر به فرد خود، توانسته توجه میلیون ها کارفرما را در حین ساخت و سازهای مختلف به سوی خود جذب کند. یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص ماده ی یاد شده وجود دارد، اجزای تشکیل دهنده ی آن می باشد. جالب است بدانید که مصالح یاد شده از دو ماده ی فراوان در طبیعت تهیه می شود. سنگ آهک و خاک رس اصلی ترین مواد تشکیل دهنده محصول یاد شده هستند.

شما نیز میتوانید قبل از سیمان پاشی در ساخت و ساز تان، یکی از مقاوم ترین انواع تجهیزات و دستگاه های یاد شده را تهیه و خریداری کنید. با پیشرفت فناوری و دانش در سراسر جهان، برخی از شرکت های تولید کننده مصالح مذکور توانستند مواد افزودنی متنوعی را به مصالح تولیدی خود اضافه کنند تا بتوانند با کیفیت ترین انواع مصالح نامبرده را تولید نمایند. شما نیز قبل از خرید محصول یاد شده، می توانید در خصوص ترکیبات اصلی محصول مذکور اطلاعات کاملی را به دست آورید.

توجه داشته باشید که محصول یاد شده را به همراه ماسه و آب به شکل ملات تهیه کرده و در ساخت و سازها استفاده می کنند. همچنین لازم به یادآوری می باشد که جهت تهیه ملات مورد نظر می توانید از دستگاه ملات پاش استفاده نموده و به کمک دستگاه ملات پاش و دستگاه سیمان پاش، مخلوط در اختیار خود را، مورد استفاده قرار دهید. امروزه بسیاری از فروشگاه ها به دنبال فروش بهترین انواع دستگاه سیمان پاش و ملات پاش هستند.

انواع کاربرد سیمان

یکی از مهمترین عواملی که سبب شده است تا امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهنمای خرید سیمان باشند را، کاربرد و موارد استفاده ی بی نظیر محصول یاد شده می باشد. توجه داشته باشید که مصالح مذکور از مهمترین مواد مورد استفاده در تولید بتن بوده و مهندسان می توانند دانه ها و ذرات روز بتن را، به کمک ماده ی یاد شده به هم بچسبانند. قدرت چسبندگی محصول نامبرده به قدری بالا است که کارفرمایان جهت تخریب سازه های بتنی خود، مجبور هستند از دستگاه های تخریب کن قدرتمند استفاده کنند. همچنین مصالح یاد شده با توجه به انواعی که دارند، از کاربرد و موارد استفاده ی گوناگونی نیز برخوردار هستند. مهمترین و بارزترین کاربرد مربوط به محصول یاد شده، عبارتند از:

-مناسب جهت ساخت و ساز های مسکونی

-استفاده در ساخت پل
– استفاده در ساخت سد و سازه های عمرانی
-مناسب برای اجرای انواع سرامیک و کاشی کاری
-مناسب برای ساخت انواع شومینه ها
-مناسب برای اجرای انواع پاگرد و پله
-طراحی مجسمه های تزئینی
– ساخت و طراحی انواع گاردریل
-ساخت انواع ستون ها

شما نیز می توانید با توجه به نوع ساخت و ساز مدنظرتان، بهترین و با کیفیت ترین انواع مصالح یاد شده را تهیه نموده و آن را به همراه سایر مصالح ساختمانی، مورد استفاده قرار دهید.

انواع سیمان کدامند؟

یکی از اصلی‌ ترین سوال هایی که در خصوص سیمان ذهن بسیاری از کارفرمایان و خریداران را به سوی خود مشغول کرده است، تنوع مربوط به ماده ی مذکور می باشد. شما می توانید با توجه به قدرت مالی خود و نوع ساخت و ساز تان، یکی از ایده آل ترین انواع مصالح یاد شده را تهیه و خریداری نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که ویژگی های مربوط به هر یک از مصالح نامبرده، با یکدیگر متفاوت می باشد. پرفروش ترین و محبوب ترین انواع محصول مذکور موجود در بازار،عبارتند از:

۱- زود سخت شونده
۲-تندگیر
۳-تولید حرارت کم
۴-مقاومت سولفاتی بالا
۵-تشکیل و تهیه شده از سرباره کوره
۶-آلومینای بالا
۷-سفید
۸-رنگی
۹-پوزولانی
۱۰-هواداران
۱۱-منبسط شونده
۱۲-هیدروگرافیک

هر یک از انواع مصالح مذکور در فوق، در برخی از مشخصات و خصوصیات از جمله قدرت چسبندگی و قیمت و کاربرد و غیره با یک دیگر تفاوت های اساسی دارند. افرادی که برای اولین بار به دنبال راهنمای خرید محصول یاد شده هستند، می توانند جهت انتخاب مناسب ترین محصول مذکور، با مشاوران ما از وب سایت پیش روی خود، در تماس باشند.

معرفی انواع زود سخت شونده

یکی از بهترین انواع سیمان های موجود در بازار را، مدل زود سخت شونده ی آن شکل داده است، توجه داشته باشید که محصول یاد شده بلافاصله بعد از ترکیب با آب، با سرعت بالایی سفت شده و مقاومت بی نظیری را نیز از خود نشان می دهد. افرادی که زمان کمتری را برای ساخت و ساز مدنظرشان در اختیار دارند، می توانند خرید و استفاده از محصول نامبرده را در اولویت های خود قرار دهند. هزینه های مربوط به استفاده از محصول یاد شده بسیار مناسب بوده و کارفرمایان می توانند با کمترین بودجه ی در اختیار خود، محصول یاد شده را تهیه نمایند. از بارزترین مشخصات مربوط به محصول یاد شده می توان به مقاومت بالای آن اشاره داشت. در حال حاضر کارخانه های مختلفی در داخل و خارج از کشورمان، به دنبال تولید بهترین انواع محصول یاد شده هستند.

معرفی سیمان تندگیر

سیمان تند گیر یکی از محبوب ترین انواع مصالح مورد استفاده در بسیاری از ساخت و سازها می باشد که از قدرت و گیرش بالایی برخوردار بوده و همین امر سبب شده تا محصول یاد شده از فروش بسیار بالایی برخوردار باشد. جالب است بدانید که برخی از مشخصات مربوط به محصول یاد شده، شباهت زیادی را به سیمان زود سخت شونده دارد. افرادی که قصد دارند تا یکی از مقاوم ترین و بهترین ساخت و سازها را اجرا کنند، می‌توانند استفاده از مصالح نامبرده را در اولویت های خود قرار دهند.

گیرش بالای محصول یاد شده در برخی از مواقع نیز، می تواند مشکلاتی را برای کارگران بتن ریزی به وجود آورد. همچنین نتایج آزمایش های متعدد حاکی از آن است که مقاومت متعلق به مصالح مذکور، بسیار بالا می باشد. شما می توانید جهت تهیه بتن مدنظر خود، از آب های جاری و ساکن استفاده کنید. قیمت مربوط به مصالح ساختمانی یاد شده، مناسب بوده و خریداران می توانند قبل از خرید مدنظرشان، از وب سایت ما، قیمت مربوط به محصول نامبرده را مورد بررسی یا کنکاش قرار دهند.

معرفی و آشنایی با سیمان از نوع تولید حرارت کم

یکی از متفاوت ترین انواع سیمان های موجود در بازار را، انواع تولید حرارت کم آن شکل داده است که در حال حاضر مهندسان برای ساخت و سازهای بزرگ از جمله پروژه های سد سازی، از محصول یاد شده استفاده می کنند. مهمترین و بارزترین ویژگی های مربوط به ماده ی مذکور عبارتند از:

۱- بالا بودن قدرت
۲- زمان بر بودن گیرش آن
۳-پایین بودن میزان آلومینای آن
۴-تولید حرارت بالا در حین اجرا
۵-قیمت مناسب
۶-مناسب برای سازه ها و پروژه های بزرگ

اگر شما هم قصد دارید تا در روزهای آینده اقدام به بتن ریزی عظیم نمایید، می توانید خرید و استفاده از محصول نامبرده را در اولویت های خرید تان قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که حتما حین استفاده از محصولات یاد شده، از دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید چرا که ذرات مربوط به مصالح یاد شده، می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. همچنین جهت ثبت سفارش مصالح مورد نیازتان، می توانید از چنین فرصت کم نظیر غافل نشوید و از وب سایت پیش روی خود، درخواست تان را به ثبت برسانید. توصیه می شود که محصول نامبرده را به دور از رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید، مورد نگهداری قرار دهید.

معرفی سیمان های مقاوم در برابر سولفات

افرادی که ساختمان مدنظرشان را بر روی خاک های سولفاتی بنا می کنند، بایستی از سیمان های مقاوم در برابر سولفات استفاده کنند تا بتوانند مقاوم ترین سازه را اجرا نمایند. محصولات یاد شده مقاومت بسیار بی نظیری را در مقابل سولفات ها داشته و کمترین واکنش را در برابر عناصر مذکور از خود نشان می دهند. توجه داشته باشید که استفاده از مصالح نامبرده در سال های اخیر، افزایش چشمگیری را داشته به طوری که کارفرمایان در ساخت ساختمان های مسکونی، تجاری و ورزشی کنار دریاها، از محصول یاد شده استفاده می کنند. اگر شما هم دوست دارید تا ویلا یا تفرجگاهی را در نزدیک آب دریا بنا کنید، توصیه می شود که مصالح یاد شده را در اولویت های خرید تان قرار دهید. قیمت مربوط به مصالح یاد شده، بسیار متغیر بوده و شما می‌ توانید با توجه به نیاز خود، بهترین انواع مصالح مذکور را تهیه و خریداری کنید.

معرفی سیمان های تشکیل و تولید شده از سرباره کوره

کارفرمایانی که قصد دارند تا سازه ی مدنظر خود را در مناطق سردسیر اجرا کنند، می توانند خرید و استفاده از سیمان های تشکیل و تولید شده از سرباره کوره را، در اولویت های خود قرار دهند. توجه داشته باشید که مصالح یاد شده از ویژگی ها و مشخصات بی نظیری برخوردار است. مهمترین مشخصه های مربوط به مصالح نامبرده عبارتند از:

– گیرش بسیار بالا
-مقاوم در برابر حملات اسیدی
-داشتن مقاومت فشاری بالا
– مقرون به صرفه
-مقاوم در مقابل دمای پایین و یخ زدگی
-خاصیت سخت شوندگی بالا

همانطور که ملاحظه می کنید سیمان های تشکیل و تولید شده از سرباره کوره ای، بهترین انواع مصالح موجود در بازار می باشد که شما می توانید با حداقل بودجه ی در اختیار خود، اقدام به خرید محصول نامبرده نمایید.

معرفی سیمان سفید

یکی از گران ترین انواع مصالح ساختمانی موجود در بازار را، سیمان سفید شکل داده است که از اکسید آهن و مواد خام اولیه تهیه شده و شباهت بسیار زیادی را به سیمان پرتلند دارد. از محصول یاد شده جهت سازه های تزئینی و طراحی داخلی ساختمان استفاده می شود‌. همچنین در نظر داشته باشید که مصالح یاد شده در کمترین زمان ممکن سخت و سفت شده و از گیرش معمولی نیز برخوردار است. از مهمترین کاربرد مربوط به مصالح یا شده می توان به طراحی وال های از پیش ساخته شده، ستون های تزئینی، پنل های ساختمانی و طراحی نمای ساختمان ها اشاره داشت.

معرفی سیمان رنگی

یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین انواع سیمان های موجود در بازار را، مدل رنگی آن شکل داده است. امروزه کارخانه های تولید کننده مصالح مذکور، پنج الی ده درصد دانه های رنگی معدنی را به سیمان معمولی اضافه می کنند تا رنگ مربوط به آن تغییر کند. از مصالح یاد شده می توان در طراحی داخلی ساختمان، دکوراتیو و غیره بهره مند شد. ویژگی های مربوط به محصول یاد شده، شباهت زیادی را به سیمان های پرتلند معمولی دارد و همین امر نیز سبب شده است تا قیمت مصالح یاد شده، مقرون به صرفه تر باشد.

معرفی سیمان پرتلند پوزولانی

به مصالحی که در تولید آن از ماده ی پوزولان و کلینکر استفاده می شود، سیمان های پرتلند پوزولانی گفته می شود که شما می توانید محصول یاد شده را به راحتی در محیط های شیمیایی مورد استفاده قرار دهید. مصالح یاد شده مقاومت شگفت انگیزی را در برابر حملات شیمیایی از خود نشان می دهند. مهمترین کاربرد مربوط به مصالح یاد شده عبارتند از:

-سازه های دریایی
-سازه های فاضلابی
-ساخت سد
-ساخت پل

معرفی سیمان هوازا

امروزه بسیاری از کارخانه های شناخته شده در جهان به کلینکر های تولیدی خود مقداری مواد افزودنی هوازا اضافه می کنند تا بتوانند سیمان هوازای مقاومی را تولید نمایند. از مهمترین مواد هوازای افزودنی در کلینکر می توان به انواع چسب ها، نمک های سدیم سولفات و زرین اشاره کرد. بارزترین مشخصات و ویژگی های مربوط به محصولات یاد شده عبارتند از:

– مقاوم در مقابل هوای یخبندان و یخ زدگی
-داشتن کارایی بالا
-مناسب برای سازه های متنوع
-جلوگیری از افزایش حجم آب موجود در بتن

اگر شما هم قصد دارید با مقاوم ترین و بی نظیرترین ساخت و ساز را اجرا نمایید بهتر است که خرید و استفاده از مصالح یاد شده را، حتما در اولویت های سفارش تان قرار دهید.

معرفی و آشنایی با سیمان منبسط شونده

افرادی که به دنبال آشنایی با بهترین انواع سیمان های موجود در بازار هستند، می توانند با دقت بالایی مشخصات مربوط به انواع منبسط شونده را، مورد بررسی قرار دهند. لازم به ذکر می باشد که مصالح یاد شده به هیچ عنوان دچار جمع شدگی نخواهند شد و همین امر نیز می تواند مزایای بسیار متعددی را به دنبال داشته باشد. در حال حاضر مهندسان طراحی داکت های از پیش تنیده، از مصالح نامبرده استفاده می کنند تا بتوانند مقاوم ترین انواع داکت ها را تولید نمایند.

معرفی سیمان هیدروگرافیک

سیمان هیدروگرافیک به نوعی از مصالح ساختمانی اطلاق می شود که به ترکیبات آن مقداری مواد شیمیایی اضافه می شود تا محصول مذکور بتواند مقاومت بالایی را در برابر رطوبت و بارندگی های موسمی از خود نشان دهد. در حال حاضر برای طراحی و ساخت سازه های متنوع از محصول نامبرده استفاده می کنند. قیمت مربوط به مصالح یاد شده بسیار مناسب و معقول بوده و خریداران می توانند به راحتی مصالح مذکور را تهیه نمایند.

راهنمای خرید سیمان

حال که پاسخ مناسبی را برای سوال سیمان چیست؟ به دست آورید می توانید با خیال آسوده یکی از بهترین انواع مصالح یاد شده را تهیه نموده و آن را در ساخت و ساز خود مورد استفاده قرار دهید. همچنین خریداران می توانند جهت بررسی مشخصه های مربوط به محصول نامبرده، کاتالوگ هر یک از محصولات یاد شده در بازار را، مورد مطالعه قرار داده و بهترین انواع مصالح مذکور را خریداری کنند. برای اخذ راهنمایی بیشتر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button