ttbbiston

'''''' ۰۲۱-۵۵۲۷۸۲۴۲

تماس : دفتر مرکزی 02155278242

عنوان مطلب:

دستگاه ساختمانی پول ساز

دستگاه ساختمانی پول ساز

مناسب کار ملات پاشی، پلاستر، انتقال و تزریق ملات می باشد. این نوع دستگاه دارای میکسر اولیه بوده و از قابلیت شات مواد پلیمری با سرعت بالا برخوردار می باشد.

مناسب کار ملات پاشی، پلاستر، انتقال و تزریق ملات می باشد. این نوع دستگاه دارای میکسر اولیه بوده و از قابلیت شات مواد پلیمری با سرعت بالا برخوردار می باشد.

مشخصات دستگاه

نیروی محرکهدیزلی_برقی
سایز دانه بندی۰-۸میلی متر
ارتفاع قابل پمپاژ۱۰۰متر
وزن۸۰۰کیلوگرم

آشنایی با ملات پاش و کاربرد آن

این ابزارها به نام های دیگری چون سیمان پاش ، شاتکریت و تگری پاش نیز نامیده می شوند و در گروه دستگاه های اسپری معدنی قرار دارند.

از زمانی که این دستگاه ها پای خود را به صنایع ساختمانی و راه سازی باز نمودند توانستند تحول چشمگیری را در این زمینه ها ایجاد کنند و به همین دلیل است که حضور آنها به یکی از ملزومات پروسه های صنعتی تبدیل شده است.

از مزایای بسیار خوب استفاده از ملات پاش می ‌توان به این موارد اشاره نمود که می ‌تواند ملات مورد نظر را با حجم قابل قبول به صورت یک دست و هماهنگ در تمامی سطوح، شکاف ها، گوشه ها و مقاطع پاشش نماید ضمن آنکه این پروسه در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل مواد ضایعاتی انجام خواهد گرفت حال تصور کنید اگر قرار بود تمامی این مراحل به واسطه نیروهای انسانی انجام گیرد تا چه اندازه می توانست زمانبر و با هدر رفت متریال همراه باشد.

همانطور که از نام این محصول پیداست، این تجهیزات نقش خود را با انجام عملیات پاشش ملات های آماده شده ایفا می کنند، ملات سیمان جز متریال های پرمصرف در تمامی پروژه های ساختمان سازی محسوب می شود و در واقع این محصول جز لاینفک تمامی پروسه ها به شمار می رود.

پس با این تفاسیر ابزار ملات پاش می تواند نقش موثری در افزایش کارایی صنایع داشته باشد و به علت کاهش متریال استفاده شده اغلب افراد تمایل به استفاده از آن دارند، ضمن آن که این ابزارها می توانند پروسه پاشش را به واسطه فشار بالا و بدون قطعی انجام دهند این آپشن سبب می ‌شود تا در مدت زمان کم حجم قابل ملاحظه‌ ای از کار به واسطه سیمان پوشش داده شود.

روش کار با این دستگاه نسبتاً ساده است و به این شکل انجام می پذیرد که متریال اولیه یعنی سیمان+ آب در آن ریخته می شود و با توجه به تنظیمات صورت گرفته مواد با یکدیگر ترکیب می شوند سپس ملات برای استفاده آماده خواهد شد و در مرحله بعد ملات به سمت لوله پمپاژ شده و کاربر می تواند نقطه مورد نظر را انتخاب کرده و به واسطه نازل عملیات پاشش را در محل انتخابی انجام دهد

دستگاه ملات پاش و متریال مصرفی آن چیست؟

سیمان استفاده شده که به عنوان ملات؛ مورد مصرف واقع می شود در واقع ترکیبی چسبنده بوده که قادر است انواع متریال ساختمانی را به یکدیگر بچسباند، البته این تنها کاربرد سیمان نیست بلکه طیف عملکردی این محصولات بسیار گسترده است به طور مثال:

  •  در پروژه های آماده سازی بتن
  • احداث جاده های بتنی
  • تولید ملات های حاوی سیمان
  • ایجاد دوغاب
  • مقاوم سازی انواع سازه ها در برابر حرارت، فشار، رطوبت، خوردگی و سایش
  • تولید قطعه های از پیش ساخته
  • انجام پروژه های سیمانکاری دیوار و کف

سیمان ها واجد انواع مختلفی هستند که از آنها می توانیم به سیمان پرتلند، نسوز، رنگی، پر آلومین، زودگیر، ضد سولفات، بنایی، دیرگیر، آمیخته و پوزولان اشاره کنیم.
با این تفاسیر در تمامی مواردی که قرار است از سیمان به عنوان یکی از متریال پایه استفاده شود حضور ملات پاش الزامی است.

نحوه انجام سیمانکاری

۱- با استفاده از سیمان پرتلند

یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین انواع سیمان محسوب می شود که در مواردی چون اندود کاری دیوارهای داخلی و خارجی تمامی سازه ها مورد استفاده است، این سیمان عموما در فضایی که قرار است نسبت به آب نفوذ ناپذیر شود مورد استفاده قرار می گیرد.

در چنین شرایطی به منظور سیمانکاری می ‌بایست سطح زیرین به واسط سیمان معمولی و ماسه کاور شود که اصطلاحاً آن را آستر می نامند و پیش از انجام آن نیز باید سطوح دیوار شمشه گیری شوند و بعد از آن بین شمشه ها به کمک ملات سیمان و ماسه پر خواهد شد، افرادی که در این کار تبحر دارند به خوبی بر این مسئله واقف هستند که می بایست به مدت چند روز سیمان استفاده شده را مرطوب کنند تا آب مورد نیاز خود را جذب کند و به مرور خشک شود تا به مقاومت مد نظر برسد

۲- استفاده از سیمان سفید

بهره گیری از مخلوط سیمان سفید + پودر سنگ سبب تولید ملاتی می شود که عموما در لایه سطحی ساختمان ها لحاظ می گردد.

برای آنکه بتوانیم نمایی همراه با سیمان سفید ایجاد کنیم می بایست ملات درست شده فرمی خمیری داشته باشد تا نمایی با ضخامت ۵ الی ۱۰ میلی متر ایجاد شود، اما مهم است که پیش از خشک شدن کامل به واسطه اسفنج ماساژ داده شود تا سطح کار کاملا یکدست و منسجم گردد و چنانچه نیاز به رطوبت داشت در حین عملیات ماساژ آب را اسپری کنیم، آبدهی می ‌بایست دو یا سه بار در روز و به مدت ۳ الی ۴ روز انجام گیرد.

۳- استفاده از سیمان شسته

چنانچه قصد داشته باشیم تا نمای سیمان شسته شده را اجرا کنیم می توانیم به دو طریق پروسه را انجام دهیم:
در مسیر اول هنگامی که مرحله زیرسازی انجام شد خمیری مشتق از پودر سنگ + سیمان درست می کنیم و آن را بر روی سطح مورد نظر می مالیم، سپس مقداری سنگدانه ریز بر روی کار می پاشیم و به واسطه ماله سنگدانه ها را کمی فشار می دهیم تا در داخل ملات قرار گیرند، در آخر به واسطه اسفنج مرطوب سطح سنگ ریزه ها را می شوییم تا فرمی شسته شده بگیرند.

در مسیر دوم هنگامی که پروسه زیر سازی کامل شد خمیری مشتق از پودر سنگ + سیمان + سنگدانه های ریز درست می کنیم و با توجه به ضخامت دلخواه بر روی سطح مورد نظر می کشیم و پیش از خشک شدن کار؛ بر روی آن آب می ریزیم و با کمک ابزارهای خاص آن را صاف و صیقلی می کنیم تا جلوه کار زیبا دیده شود.

۴- سیمان تگری

برای ایجاد این سیمان لازم است تا ترکیبی از سیمان + پودر سنگ + آب ایجاد کنیم، پس از آنکه خمیر فرمی رقیق به خود گرفت آن را درون دستگاه سیمانکاری ریخته و بر روی سطح مورد نظر اجرا می کنیم، اگر قرار است پروسه بر روی دیوار انجام گیرد توصیه می شود تا از سیمان پاش دیواری کمک بگیرید، هنگامی که عملیات به اتمام رسید به مدت دو تا سه روز کمی آب بر روی نما اسپری کنید تا به روند طبیعی خود خشک شود و ترک بر ندارد.

آشنایی با انواع دستگاه ملات پاش

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد این دستگاه به واسطه پمپاژ؛ ملات درون خود را بر روی سطح مورد نظر می پاشند، بر اساس این قطعه این دستگاه ها در دو مدل پیستونی و ماردونی قابل عرضه می باشند که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت :

۱- دستگاه سیمان کاری ماردونی

شیوه عمل این نوع دستگاه بدین شکل است که پس از ورود متریال اولیه به واسطه قطعات استاتور و روتور ترکیبات با یکدیگر مخلوط می گردند و در نهایت به سمت لوله هدایت می‌شوند، این دو قطعه از لحاظ استهلاکی وابسته به دانه های متریال استفاده شده هستند از این رو به منظور انجام پروسه سیمانکاری این مدل ها هزینه بیشتری نسبت به مدل های پیستونی خواهند داشت، البته این استهلاک، بستگی به متریال استفاده شده و شیوه کارکرد دستگاه دارد.

خصوصیات و مزایای دستگاه ملات پاش ماردونی :

۱- واجد پمپ خروجی دو اینچی + شیر بای پس
۲- تعبیه همزن درون دستگاه به منظور آماده سازی بهتر متریال مصرفی
۳-  جابجایی راحت و در کوتاه ترین زمان به علت وجود شاسی
۴-  به دلیل تعبیه گیربکس خاص امکان جابجایی لوله و پمپاژ وجود دارد
۵- در مواقعی که فشار پمپ به علت استهلاک کاهش می یابد می توان استاتور را در شرایط دلخواه تغییر داد.
۶- به علت حضور توری متریال و ملات استفاده شده به مخزن وارد نخواهند شد.
۷- مورد مصرف به منظور پاشش ترکیبات ضد حریق بر روی سازه های فلزی
۸- استفاده برای تزریق ملات رقیق و یا دوغاب در بین مصالح
۹- با تعبیه نازل های متنوع امکان استفاده از دستگاه در انواع فضاها وجود دارد.
۱۰- دستگاه به شکلی طراحی شده است که می توان برای پاشش انواع متریال و مصالح از آن استفاده نمود.
۱۱-  امکان استفاده روی دیوارهای آجری و یا سفالی
۱۲- پس از اتمام عملیات به راحتی می توان دستگاه را با آب شستشو داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button