ttbbiston

'''''' ۰۲۱-۵۵۲۷۸۲۴۲

تماس : دفتر مرکزی 02155278242

عنوان مطلب:

معرفی دستگاه های جدید ساختمانی

معرفی دستگاه های جدید ساختمانی

در پروژه های ساختمانی به تجهیزات و دستگاه هایی نیاز است تا کارها سریع تر و راحت تر انجام شود. وجود دستگاه های جدید ساختمانی با قابلیت های پیشرفته امکان طراحی و اجرای پروژه های بزرگ عمرانی را فراهم می کند. روش بهره برداری از ماشین آلات سهم عمده ای در کاهش یا افزایش هزینه های نهایی پروژه دارد.

در پروژه های ساختمانی به تجهیزات و دستگاه هایی نیاز است تا کارها سریع تر و راحت تر انجام شود. وجود دستگاه های جدید ساختمانی با قابلیت های پیشرفته امکان طراحی و اجرای پروژه های بزرگ عمرانی را فراهم می کند. روش بهره برداری از ماشین آلات سهم عمده ای در کاهش یا افزایش هزینه های نهایی پروژه دارد. قبل از خرید ماشین آلات باید مواردی مانند کارایی و عمر مفید ماشین، حجم عملیات، هزینه استهلاک و خرید دستگاه، قیمت اسقاطی دستگاه، چگونگی بهره برداری از ماشین آلات، نحوه مدیریت و برنامه ریزی و قیمت نگهداری از ماشین را در نظر گرفت

ماشین آلات جدید ساختمانی بر اساس کاربرد به ۴ دسته تقسیم می شوند:
ماشین آلات عمومی مانند جرثقیل، تراکتور و… می باشند.
ماشین آلات خاکی شامل بولدوزر، بیل مکانیکی، دامپر و… می شود.
ماشین آلات حفاری شامل اوگر، باکت های حفار، شاول و … می شود.
ماشین آلات بتن ریزی و بتن سازی مانند تراک میکسر، پمپ بتن و… می باشند.

دستگاه سنگ بری در ساختمان

برای کیفیت برش سنگ در ساختمان سازی، استفاده از دستگاه سنگبری اهمیت زیادی دارد. برای این که بتوانید در ابعاد مورد نیاز سنگ را برش دهید به یک دستگاه دقیق نیاز دارید. استفاده از ابزارآلات صنعتی با کیفیت سرعت کار را افزایش می دهد. دستگاه های سنگبری به دو دسته کارگاهی و سیار تقسیم می شوند. با توجه به شرایط اپراتور و کارفرما مدل دستگاه انتخاب می شود.

دستگاه سنگ بری سیار

برشکاران اکثرا به زمان کم و سرعت زیاد برای انجام کار نیاز دارند. به همین علت دستگاه های سنگبری قابل حمل به علت وزن کم و داشتن تجهیزات لازم، گزینه ای مناسب است. این نوع دستگاه سنگبری قابلیت برش سنگ از طول ۶۵ تا ۲۶۵ سانتی متر را دارد. می توان برش سنگ را با زاویه صفر تا شصت درجه انجام داد. دستگاه های سنگبری در مدل های نیمه اتوماتیک و دستی در بازار عرضه می شود. در مدل های نیمه اتومات، حرکت کلنگی توسط گیربکس به صورت اتوماتیک انجام می شود. اما در مدل های دستی حرکت کلنگی توسط اپراتور صورت می گیرد. این دستگاه برای برش سنگ های گرانیت، مرمر، دکتون و تراورتن کاربرد دارد

دستگاه سنگ بری کارگاهی

دستگاه سنگبری کارگاهی جزو دستگاه های جدید ساختمانی محسوب می شود. این دستگاه وزن زیادی دارد و باید در یک مکان به صورت ثابت قرار گیرد. این دستگاه کارگاهی توان و قدرت بالایی دارد و می تواند حجم بالایی از مواد را برش دهد. قابلیت تنظیم دور موتور، حرکت دادن کلگی و برش تحت زاویه توسط این دستگاه وجود دارد. دستگاه سنگبری کارگاهی نیز انواع مختلفی دارد که شامل دستگاه سنگبری میل‌گرد کروم سخت و دستگاه برش سنگ ریلی می شود.

دستگاه سنگ بری میلگرد و کروم سخت

در این نوع دستگاه سنگبری از دو عدد میل گرد سخت کاری شده از جنس کروم استفاده می شود. این میل گرد ها از دو طرف به کمک قرار ها مهار شده اند و در کنار آن ها از میل های آزاد نیز استفاده می شود. در طی این فرایند دیسک برش بر روی میل گرد ها حرکت می کند و در نهایت عملیات برش اجرا خواهد شد.

دستگاه ملات پاش

ملات پاش یکی از مهم ترین ماشین آلات جدید ساختمانی است که مانند دستگاه Shotcrete می باشد. امروزه استفاده از ملات پاش بادی و ملات پاش برقی بسیار رایج است زیرا موجب صرفه جویی در مصرف مواد و افزایش کارایی می شود. ملات پاش قابلیت اسپری با حداکثر توان و حداقل ضایعات را دارد و پوشش بسیار خوبی بر روی سطوح ایجاد می کند. نحوه استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و تجهیزات آن قابل حمل می باشد. وجود این دستگاه و تجهیزات مشابه، پروسه ساخت و ساز را کوتاه تر خواهد کرد

ملات پاش بادی یکی از محبوب ترین دستگاه های نازک کاری و سیمانکاری می باشد. از این دستگاه برای اجرای انواع ملات های سیمانی استفاده می شود. این نوع ملات پاش با نیروی باد کار می کند و در عین سادگی کاربرد زیادی دارد. استفاده از ملات پاش بادی موجب چسبندگی بهتر ملات و افزایش سرعت سیمانکاری می شود. ملات پاش برقی قابلیت پاشش هر گونه مواد الیافی و ضد حریق را دارد. سرعت اجرا و کارایی این دستگاه بسیار بالاست. در انواع پروژه های ساختمانی، صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارد.

مزایا استفاده از ملات پاش

به دلیل داشتن سیستم پاششی قدرتمند، چسبندگی بالایی ایجاد می کند.
امکان اجرای پلاستر زنی و سیمان کاری سقف بدون هیچ گونه پرتی وجود دارد.
با کمک این دستگاه امکان اجرای ۱۲۰ متر مربع سیمانکاری در روز فراهم می شود.
با وجود این قبیل دستگاه های جدید ساختمانی، هزینه های جانبی و زمان اجرای پروژه کاهش خواهد یافت.
ملات پاش مدرن جزو ماشین آلات جدید ساختمانی است که امکان اجرای هر نوع ملاتی را ممکن می سازد.

دستگاه پاشش مواد ضد حریق

یکی از دستگاه های جدید ساختمانی که طراحی منحصر به فردی دارد و بسیار کاربردی است؛ دستگاه ضد حریق پاش می باشد. این دستگاه جهت مقاوم سازی سطوح و ساختمان در مقابل آتش مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی ساده ای دارد و برای انتقال مواد سیال و نیمه سیال مناسب می باشد. پاشش مواد مختلفی مانند گچ پلیمری و سیمان سفید توسط این دستگاه امکان پذیر است. معمولا بر روی سازه های فلزی و بتنی اجرا می شود. دستگاه پاشش مواد ضد حریق موتور و میکسر قدرتمندی دارد به همین علت به راحتی می تواند انواع مواد پایه معدنی را همراه ملات پمپاژ کند.

بالابر ساختمانی

بالابر دستگاهی است که به منظور بالا بردن تجهیزات و افراد و رساندن آن ها به ارتفاع مشخصی، استفاده می شود. نیروی بالابر توسط مکانیزم های مختلف ایجاد می شود. در انواع بالابر ها عواملی مانند ظرفیت، قیمت، نوع کاربرد، ایمنی و قدرت، نوع مکانیزم دستگاه را مشخص می کند. بالابر ساختمانی برای جا به جایی مصالح در راستای عمودی کاربر دارد. این دستگاه با نام بالابر کارگاهی یا بالابر مصالح نیز شناخته می شود. این بالابر ها دارای الکتروموتورها و موتور های مختلفی هستند و در ظرفیت های متنوعی در بازار وجود دارند.

مزایا استفاده از بالابر ساختمانی

بالابرهای برقی معمولا از ترکیب چرخ دستی و بالابر تشکیل شده اند. به همین علت این امکان را فراهم می کنند که شما بتوانید انواع بارها را به صورت کارآمد و سریع جا به جا کنید. در نتیجه فشار کمتری بر کارگران ساختمانی وارد خواهد شد. بالابر ساختمانی پروسه جا به جایی بارهای سنگین را آسان کرده و راندمان کار را بهبود می بخشد. بالابر های برقی دارای قطعات متحرک کمتری می باشند در نتیجه دوام و ماندگاری آن ها بیشتر است و موجب کاهش پارگی و ساییدگی می شوند. با کمک این دستگاه هزینه های مربوط به نیروی کار و هزینه های جانبی کاهش پیدا کرده و سود شما بیشتر خواهد شد. ایمنی بالابرهای برقی بسیار بالاست و احتمال وقوع حادثه را به حداقل می رساند.

کاربرد دستگاه های شاترکیت در صنعت ساختمان سازی

  • دستگاه T260 : شات دیوار های گود
  • دستگاه T13M : سیمان پاشی هر نوع دیوار
  • دستگاه T4 : گچ کاری با سرعت بالا
  • دستگاه T6020 : ضد حریق و پلاستر
  • دستگاه T500 : انتقال مصالح به طبقات

دستگاه ملات پاش پیستونی

دستگاه شاتکریت پیستونی جهت پاشش ملات بر روی سطوحی مانند نیلینگ، تثبیت خاک و گودبرداری مناسب می باشد. این دستگاه جایگزین مناسبی برای شاتکریت خشک است و به صورت کاملا مدرن طراحی و ساخته شده است. ملات پاش پیستونی برای پمپاژ نیازی به مصالح ندارد؛ پس از قرارگیری مواد در دستگاه، به وسیله پیستون پمپ می شود و ملات از طریق شیلنگ خارج می گردد. این دستگاه تمام اتوماتیک جزو ماشین آلات جدید ساختمانی محسوب می شود. سرعت اجرای دستگاه بالاست و قابلیت گروت و دوغاب هم دارد.

دستگاه های جدید ساختمانی و دستگاه سیمانکاری

پلاستر زن اتوماتیک یکی از فوق العاده ترین دستگاه های جدید ساختمانی به حساب می رود. این دستگاه دارای سیستم هیدرولیکی، سیستم خطی و یک موتور الکتریکی می باشد. توانایی اجرای پلاستر زنی در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد. حمل و نقل دستگاه بسیار ساده است و دارای سیستم ارتفاع سنج هوشمند می باشد. نظافت و شستشوی مخزن آن بسیار آسان است و در یک رفت و برگشت عملیات را انجام می دهد.

معرفی سیمان پاش ماردونی

سیمان پاش ماردونی دستگاهی ایده آل جهت پاشش مواد نیمه سیال و سیال می باشد. در سیستم این دستگاه مواد اولیه و مصالح توسط استاتور و روتور مخلوط شده و وارد شیلنگ خروجی می شود. سیمان پاش ماردونی دارای میکسر جهت آماده سازی ملات می باشد. امکان تغییر موقعیت پمپاژ با توجه به نوع گیربکس وجود دارد. توری تعبیه شده روی مخزن، از ورود مصالح و ملات دانه درشت جلوگیری می کند. به دلیل داشتن چندین سر نازل مختلف، امکان پاشش بر روی تمامی سطوح وجود دارد. از این دستگاه ساختمانی جهت پاشش مواد فایرپروف بر روی سطوح مختلف از جمله استراکچر های فلزی، استفاده می شود. استفاده از دستگاه های جدید ساختمانی مانند سیمان پاش ماردونی، موجب افزایش سرعت کار و صرفه جویی در مواد مصرفی می شود.

دستگاه بتن پاش کوچک

این نوع دستگاه بتن پاش وزنی سبک و ابعادی کوچک دارد. به دلیل داشتن روتور های مختلف، امکان تغییر ظرفیت خروجی وجود دارد. صفحات لاستیکی دستگاه شاتکریت کوچک مجهز به گریس خور هستند؛ که موجب افزایش طول عمر و کاهش هزینه های نگهداری می شود. از این دستگاه جهت انبوه سازی بتن در تونل های فاضلاب شهری، اجرای بتن پاشی روی دیوار های پلی استایرن و…. استفاده می شود. همچنین برای پاشش مواد نسوز مونولیتیک روی قسمت های داخلی کوره های فولاد، سیمان و… کاربرد دارد. ساخت انواع سازه های مصنوعی مانند استخر، صخره و… به کمک دستگاه شاتکریت کوچک صورت می گیرد.

دستگاه دوغاب ساز سیمان

یکی از ماشین آلات جدید ساختمانی که موجب بهینه سازی خاک و پایدار سازی گود می شود، دستگاه ست تزریق دوغاب سیمان است. تزریق دوغاب سیمان موجب افزایش ظرفیت باربری خاک شده و مشخصات آن را اصلاح می کند. در این روش پس از انجام عملیات حفاری، دریچه های تخلیه بسته می شوند و مخلوط با فشار بالا از طریق شیلنگ های نازل در خاک تزریق می شود. در نهایت دوغاب تزریق شده به سرعت با خاک اطراف مخلوط خواهد شد.

ست تزریق دوغاب سیمان یک مجموعه کامل است که شامل میکسر اولیه، میکسر ثانویه و پمپ تزریق پیستونی می شود. از این دستگاه جهت تزریق دوغاب سیمان در پروژه های سد سازی، تونل سازی و عملیات نیلینگ استفاده می شود. با توجه به سرعت ساخت دوغاب در میکسر اولیه و ذخیره دوغاب در میکسر و خروجی مناسب پمپ، این دستگاه کارایی بسیاری گسترده ای خواهد داشت.

گچ کاری با دستگاه گچپاش

گچ کاری با دستگاه گچ پاش، تحولی در پروژه های عمرانی با افزایش سرعت اجرای اندود سیمانی و گچ کاری به وجود آورد. نحوه کارکرد دستگاه گچ پاش شبیه دستگاه بتن پاش می باشد و از فشار هوا برای پاشش گچ استفاده می شود. از این دستگاه اکثرا برای پاشش گچ های پلیمری استفاده می شود. زیرا گچ پلیمری مقاومت فشاری و استحکامی بالایی دارد و برای پیاده سازی عملیات سفید کاری مناسب می باشد. به علت قدرت و سرعت بالای دستگاه، معمولا در پروژه های بزرگ کاربرد دارد. دستگاه گچ پاش در دو نوع تک فاز و سه فاز با ظرفیت های مختلف ارائه می شود.

ویژگی های دستگاه گچپاش

به دلیل وجود ابزارهای کنترلی آب، مصالح و آب در قسمت خروجی پمپ به صورت یکنواخت مخلوط می شوند. قابلیت پاشش مواد خمیری و قابلیت پاشش بر روی سطوح شیبدار و سقف، با این دستگاه وجود دارد. کارکرد دستگاه اتوماتیک است و حمل و جا به جایی آن آسان می باشد. به علت وجود دستگاه های جدید ساختمانی مانند گچ پاش، نازک کاری بسیار راحت تر شده و دیگر نیازی به گچ و خاک نیست. بعضی از دستگاه های گچ پاش علاوه بر گچ، قابلیت پاشش ملات ریزدانه هم دارند. در این روش می توان از پارتیشن بندی استفاده کرد. استفاده از این گونه دستگاه های مدرن، سبب افزایش سرعت کار و پیشگیری از اتلاف سرمایه می شود.

نحوه گچکاری با دستگاه گچپاش

در وهله اول به عنوان زیرکار یک لایه گچ با ضخامت ۱ الی ۲ سانتی متر توسط دستگاه بر روی سطح اجرا می شود. در مرحله بعد که سفید کاری نامیده می شود، با استفاده از ماله لایه ای نازک بر روی سطح کشیده خواهد شد. سیستم دستگاه گچ پاش به شکلی طراحی شده که گچ را با نسبتی مشخص با آب مخلوط می کند. این مخلوط خمیری یکنواخت و همگن، به وسیله پمپ به نازل انتقال می یابد. در این دستگاه معمولا از گچ پلیمری استفاده می شود. گچ پلیمری ترکیبی از گچ معمولی به همراه چندین مواد افزودنی است که خواص را تقویت می کند. با کمک یک استادکار و دو متخصص، می توان عملیات گچ کاری با دستگاه گچ پاش را در مساحت ۲۵۰ الی ۴۰۰ متر مربع انجام داد

دستگاه انتقال ملات و مصالح

این محصول یکی از پرکاربرد ترین و اقتصادی ترین دستگاه های جدید ساختمانی محسوب می شود. جهت انتقال ملات و مصالح در ساختمان های مرتفع و مسیر های صعب العبور مورد استفاده قرار می گیرد. از قابلیت های این دستگاه می توان به انتقال ملات، بتن ریزی، پوشش سقف، سنگریزه، خاک و مصالح با دانه بندی ۱۶ میلی متر تا ۲۵ میلیمتر اشاره کرد. پمپ دستگاه امکان پمپاژ مصالح نیمه مرطوب و خشک را فراهم کرده است. انتقال مصالح به واسطه هوای فشرده صورت می گیرد و نحوه کارکرد دستگاه بسیار ساده است.

دستگاه پلاستر ساختمان

به‌طورکلی پلاستر (Plaster) یک‌لایه پوششی اضافی است که بر روی بخش‌های مختلف ساختمان مانند دیوارها، ستون‌ها، سقف، کف ساختمان و سایر بخش‌های ساختاری آن به‌کاربرده می‌شود و هدف اصلی پلاستر پوشش دادن و محافظت از ساختار دیوار است.

پلاسترها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و با توجه به هدف استفاده از آن‌ها در یک پروژه، ممکن است متفاوت باشند مثلاً می‌بینیم که در دیوارهای داخلی ترجیحاً از پوشش گچی استفاده می‌شود. پوشش گچی ازلحاظ زیبایی و مقاومت در برابر خروج گرما و سرما اهمیت دارد.

این در حالی است که پوشش‌های سیمانی عمدتاً در بخش خارجی یک پروژه استفاده می‌شوند و پوشش‌های سیمانی از نفوذ رطوبت و تأثیر شرایط محیطی بر روی بدنه سازه جلوگیری می‌کنند.

پیشرفت فنّاوری و ابداع ماشین‌آلات و ابزارآلات جدید، کمک زیادی به نحوه اجرای پروژه‌های ساختمانی نموده است. دستگاه پلاستر زن اتوماتیک از جدیدترین و درعین‌حال فوق‌العاده‌ترین ماشین‌آلات درزمینهٔ ساختمان‌سازی به‌حساب می‌آید.

دستگاه پلاستر با پیشرانه، یک موتور الکتریکی و سیستم هیدرولیکی و سیستم خطی دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات پلاستر زنی را انجام می‌دهد.

معرفی دستگاه پلاسترساختمان

دستگاهی به‌منظور پلاستر زنی و ملات زنی به‌صورت تمام‌اتوماتیک است که در یک رفت‌وبرگشت عملیات پلاستر را تمام و کمال انجام می‌دهد.

این دستگاه با استفاده از برق و سیستم تک فاز کار می‌کند. اجرای دستگاه کاملاً یکدست بوده و بعد از اجرا نیاز به هیچ پرداختی توسط شخص ندارد.

ویژگی دستگاه پلاستر ساختمان

  • سیستم الکتریکی و تک فاز دستگاه
  • حمل و نصب بسیار ساده
  • موتور و بدنه تماماً ضد آب و قابل شستشو
  • سیستم ارتفاع‌سنج هوشمند
  • اجرای ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ مترمربع در روز
  • قابلیت تنظیم عرض و ضخامت پلاستر زنی
  • اجرای پلاستر در یک مرحله بدون نیاز به پرداخت

دستگاه تخریب ساختمان

این گروه از ابزارآلات از بزرگ‌ترین‌های خانواده ابزارآلات برقی می‌باشند و عمده وظیفه‌ی آن‌ها ایجاد تخریب بر روی بناهای ساختمانی است و از شاخص‌ترین نکات این سری از ابزارآلات می‌توان به سنگین و پرقدرت بودن آن‌ها اشاره کرد، اساس ساخت این نوع از ابزارآلات بر مبنای وظیفه آن‌ها که تخریب سطوح غیرفلزی مانند دیوارها و … است استوار است.

چکش تخریب

چکش تخریب را می‌توان به‌صورت کلی در دسته‌بندی چکش‌ها قرارداد، این نوع ابزار نوعی چکش برقی سنگین و قدرتمند است که در کارهای عمرانی و ساختمانی برای تخریب انواع دیوار، بتن، سازه و حتی سطوح سختی مانند آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد!

چکش تخریب یکی از بهترین وسیله‌هایی است که می‌توان به‌منظور نصب یک پنجره بر روی دیوار بتنی از آن استفاده کرد! این ابزار برقی به‌ واسطه قدرت تخریب بالای خود می‌تواند عملیات حفاری بدون عیب و نقصی را برای شما انجام دهد.

این ابزار از یک دسته‌بلند فلزی و بدنه سنگین تشکیل‌ شده‌اند که کاربر آن می‌تواند با عمود کردن این ابزار به محل موردنظر، نیروی بسیار زیادی به محل دلخواه وارد و تخریب اساسی بر روی آن نقطه انجام دهد.
شخصی که با این دستگاه کار می‌کند بایستی قدرت بدنی بالایی داشته باشد تا به او لطمه‌ای نخورد.

به‌ منظور انجام عملیات تخریب سنگین از چکش تخریب‌های صنعتی استفاده می‌شود که به آن‌ها چکش تخریب‌های صنعتی می‌گویند، سرعت ضربات ایجاد شده توسط چکش تخریب در برخی مدل‌ها قابل تنظیم بوده و از این طریق می‌توان متناسب با محل کار قدرت آن را تنظیم نمود.

بتن کن

در حال پردازش بتن کن‌ها دارای شباهت بسیار زیادی به چکش تخریب‌ها می‌باشند اما به‌صورت جداگانه دارای سبک و نوع کارکرد خاص خود می‌باشند که به شرح زیر است:

دریل‌های بتن کن با نوع عملکرد ترکیبی خود، علاوه بر خاصیت تخریب حالت چرخشی را نیز دارا می‌باشند، این نوع از ابزارها به‌منظور ضربه زدن مجهز به پیستون می‌باشند که سبب بالا رفتن قدرت تخریب در آن‌ها شده و می‌توان حفاری بسیار بزرگ‌تری با این مکانیزم انجام داد.

فرق بتن کن با چکش تخریب

دریل‌های بتن کن به‌منظور سوراخ کردن و کندن بتن و دیوار مورداستفاده قرارمی‌گیرد و بیشترین کاربرد آن در اموری مانند تأسیسات و نصب است، اما چکش‌های تخریب فقط به‌ منظور تخریب اجسام بسیار سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه تولید گچ ساختمانی

تولید گچ ساحتمانی یک فرآیند پیچیده و تا حدودی سخت است. عواملی می‌تواند بر روی کیفیت محصول گچ تأثیرگذار باشد که دستگاه گچ ساختمانی یکی از آن‌هاست.

روش‌های مختلفی برای تولید گچ وجود دارد که مهم‌ترین آن‌که در ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد روش تولید کوره دوار می‌باشد. در این روش، سنگ گچ ساختمانی پس از استخراج از معدن به کارخانه منتقل‌شده و در دستگاه‌های سنگ‌شکن تا حدود خاصی (حداکثر ۱.۵ الی ۲ سانتی‌متر مکعب)‌ خرد می‌شوند. سپس این گچ خام به‌تدریج وارد کوره دوار شده و حرارت خاصی به آن برخورد می‌کند و پس از طی کردن مسیر کوره دوار از سمت دیگر کوره خارج می‌شود.

پس از خروج گچ پخته‌شده از کوره، گچ بخشی از آب مولکولی خود را ازدست‌داده و برای تهیه ملات مناسب می‌شود. بعدازاین مرحله با استفاده از دستگاه‌های جداکننده «separator» و دیگر فنّاوری‌های دانه‌بندی گچ، انواع گچ ساختمانی مخصوص سفیدکاری و زیر کار با دانه‌بندی‌های مختلف تولید و بسته‌بندی‌شده و برای حمل به بازارهای داخل و خارج آماده می‌گردند.

در زیر می‌توانید نام برخی تجهیزات تولید گچ ساختمانی را مشاهده کنید:

  • هایر (قیف سنگ‌شکن)
  • فیدر سنگ‌شکن
  • آسیاب فکی
  • نوار نقاله
  • الواتور
  • آسیاب چکشی
  • سیلوی مواد خام
  • قیدر زیر سیلو
  • مشعل
  • سیلیکون
  • سرند
  • غیره

دستگاه میکسر ساختمان

بتونیر یا دستگاه میکسر (ملات ساز) به‌عنوان یکی از تجهیزات اصلی مورداستفاده جهت ساخت بتن شناخته می‌شود که ازآن‌جهت هم زدن و ساخت بتن در مقادیر مختلف استفاده می‌شود.

بتونیر یا همزن‌های بتن در انواع ظرفیت‌های مختلف اعم از ۱۲۰، ۲۵۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری و با موتورهای مختلف اعم از بنزینی، دیزل و برقی و در انواع دنده دور و دنده زیر، جهت کاربری‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند.

دستگاه نماشویی ساختمان

با پیشرفت روزانه فنّاوری، دستگاه‌های نماشویی ساختمان هم مدام در حال تغییر و تحول هستند که در سهولت انجام کار نماشویی ساختمان نیز بسیار تأثیرگذار می‌باشند.

کاربرد نماشوی ساختمان: این نوع دستگاه برای نماشویی ساختمان با نمای شیشه‌ای نوع دستگاه‌ها بسیار متفاوت هستند. یکی از این دستگاه‌های جذاب، ربات نماشویی ساختمان است که به‌تازگی توسط مخترعین ساخته‌شده که نیاز به نیروی انسانی را کم و در وقت و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند در این زمینه دستگاه‌های دیگری هم هستند مثل INDOOR که برای نماشویی ساختمان با نمای شیشه‌ای به کار می‌رود که ارتفاع کمی دارند.

از دیگر دستگاه‌هایی که برای نماهای دیگر هم به کار می‌رود می‌توان WATERJET را نام برد که ازجمله دستگاه‌های کارآمد در نماشویی ساختمان است. دارای فیلتراسیون بسیار قوی است که املاح آب را می‌گیرد و به آب خالص تبدیل می‌کند و آن را با مواد شوینده ترکیب و با فشارقوی به ساختمان پاشش می‌کند و باعث رفع آلودگی‌ها و جرم از ساختمان می‌گردد.

نماشویی ساختمان‌های بلندمرتبه با روش نوین دسترسی با طناب (Rope Access) انجام می‌گیرد.

دستگاه هواساز ساختمان

امروزه از دستگاه هواساز ساختمان برای تولید هوای مطبوع و کنترل دما در بسیاری از مکان‌های عمومی، تجاری و صنعتی از استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان در همه‌ی فصل‌های سال دمای مناسبی در محیط ایجاد کرد و همچنین سیستم هواساز با استفاده از دمپرهای خروجی و ورودی هوا و فیلترهای متعدد سبب تازه‌سازی هوا در محیط می‌گردد.

دستگاه هواساز اغلب در چه جاهایی کاربرد دارد؟

  • سینما
  • رستوران‌ها
  • مراکز خرید
  • هایپر مارکت ها
  • مساجد
  • ادارات
  • موزه
  • بانک‌ها
  • تالارهای بورس
  • بیمارستان‌ها
  • هتل‌ها

سیستم گرمایش هواساز با استفاده از کویل گرمایی، با استفاده از آب گرم و یا بخارآب تغذیه می‌شود و در فصول سرد سال ایجاد گرمای مطبوع و یکنواختی در محیط می‌کند. همچنین در فصول گرم سال کوئل سرمایشی با استفاده از آب سرد و یا گاز دمای محیط را تا دمای دلخواه پایین می‌آورد.

هواسازهای ساختمانی یا AHR HANDELING UNIT شکلی سیستم تهویه مطبوع می‌باشند که امروزه به یکی از عالی‌ترین دستگاه‌های سرمایش و گرمایش در جهان تبدیل‌شده‌اند. این سیستم‌ها با استقلال کردن واحدهای مسکونی از یکدیگر در تأمین هوای سرد و گرم با یکی از پارامترهای گرمایش با آبگرم – گازسوز – هیت پمپ – یا المنت برقی نقش به سزایی جهت حذف رادیاتور – فن‌کوئل یا گرمایش از کف ایجاد می‌کنند.

برای ایجاد هوای تازه در محیط، دمپرهای هوای ورودی و هوای برگشت کاملاً قابل تنظیم بوده و می‌توان میزان ورود و خروج هوا را مدیریت کرد. فیلترهای متعددی در هواساز به کار گرفته می‌شود تا مانع ورود گردوغبار، حشرات، ذرات جامد معلق در هوا به هواساز شوند.

قسمت‌های گوناگون دستگاه هواساز عبارت‌اند از:

  • كویل پیش گرم‌کن
  • واحد رطوبت زن
  • كویل سرمایی و رطوبت‌گیر
  • كویل گرمایی
  • فن (باد زن)
  • كویل حرارتی كمكی (در صورت لزوم)
  • كویل برودتی كمكی (در صورت لزوم)
  • (SS,S): شرایط هوای رفت
  • (o) شرایط هوای خارج
  • (R) شرایط هوای برگشت (شرایط هوای داخل ساختمان)
  • (RR) مسیر بای پاس
  • (D) تخلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button